środa, 24 kwietnia 2024

Sposób na nadzieję.

 Sposób na nadzieję.

(19) Wspomnienie udręki i nędzy 

- to piołun i trucizna; 

(20) stale je wspomina, rozważa we mnie dusza. 

(21) Biorę to sobie do serca, dlatego też ufam: 

(22) Nie wyczerpała się litość Pana, 

miłość nie zgasła. 

(23) Odnawia się ona co rano: 

ogromna Twa wierność.

Lamentacje (Treny Jeremiasza) 3:21-22 bt


lit:

Wspomnij moją niedolę i tułaczkę,

piołun i truciznę.

Dokładnie ją pamiętam

i na myśl o niej omdlewam.

Sięgając do niej pamięcią,

wciąż liczę na to jedno:

Niewyczerpane są dowody łaski PANA,

Jego miłosierdzie nie ustaje.

Co rano daje o sobie znać na nowo 

—wielka jest Twoja wierność.

PAN jest moim działem 

— mówię to z przekonaniem

i w Nim pokładam nadzieję.

PAN jest dobry dla tego, kto w Nim

pokłada nadzieję,

dla duszy, która Go szuka.

Dobrze jest czekać w milczeniu

na ratunek PANA.


Gdzie ostatecznie znajdujesz swoją nadzieję?


Wygnanie do Babilonu pozostawiło naród izraelski bez żadnej nadziei. Wszystko, co do nich należało - wszystko, co przynosiło im radość - zniknęło, pozostawione daleko w Judzie. 


Jeremiasz wyraził ich wspólną tęsknotę: "Przepadła moja siła i nadzieja, którą pokładałem w PANU." (Lamentacje 3:18). Jednak zaledwie kilka wersetów później jego ton całkowicie się zmienia: "To sobie przypominam i dlatego mam nadzieję" (w. 21). Okoliczności nie uległy poprawie. Nic się nie zmieniło. Skąd więc to nagłe pozytywne nastawienie?


Odpowiedź jest prosta: z powodu wiary.


Chrześcijaństwo dotyczy historii. Chodzi o rzeczywistość. Chodzi o prawdziwych ludzi w prawdziwym czasie, mających prawdziwe spotkania z prawdziwym Bogiem. To nie jest fikcja. I dlatego stanowi prawdziwą różnicę.


Nikt nie doświadcza w tym życiu tylko wielkich okresów radości i triumfu. 

Trudności - konfrontują nas z naszą skończonością.. 

Nasi bliscy - umierają, odchodzą.. 

Małżeństwa - rozpadają się (nawet jeśli zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby je utrzymać).. 

Nasze zdrowie - okazuje się słabe.. 

a nasze niepowodzenia z przeszłości - pojawiają się jak demony w nocy..


Co więc powinniśmy zrobić, gdy napotykamy trudności życiowe?

Musimy zrobić to, co Jeremiasz! Zaczyna od swojej wiary - od tego, w co wierzy o Bogu - i myśli, zastanawia się. Kieruje swój umysł przeciwko swoim uczuciom - i my też musimy. 


W naszych próbach musimy pamiętać, kim jest Bóg, a następnie zanosić do Niego nasze szczere prośby. Możesz się modlić: "Łaskawy Boże, Ty mnie stworzyłeś. Kochasz mnie w Jezusie. Obiecałeś, że będziesz mnie mocno trzymał. Nie czuję się teraz zbyt bezpiecznie, Panie, ale wiem też, co mówi Twoje słowo: że Twoja niezachwiana miłość nigdy nie ustaje, a Twoje miłosierdzie nigdy się nie kończy".


Pośród zarówno uniesienia jak i upodlenia, oto co może dać ci stabilność: głęboka świadomość, że Boża miłość i miłosierdzie wobec ciebie nigdy nie wygasną


--- Karen Huang:

W 2006 roku u mojego taty zdiagnozowano chorobę neurologiczną, która pozbawiła go pamięci, mowy i kontroli nad ruchami ciała. W 2011 roku stał się obłożnie chorym i pozostaje pod opieką mojej mamy w domu. Początek jego choroby był mrocznym okresem. Bałam się: nie wiedziałam nic o opiece nad chorym, martwiłam się o finanse i zdrowie mojej mamy.


Słowa z Księgi Trenów Jeremiasza 3:22 wielokrotnie pomagały mi wstać z łóżka, gdy światło było tak szare, jak stan mojego serca: „ubg: To wielkie miłosierdzie PANA, że nie zginęliśmy, gdyż nie ustaje jego litość. lub: bw: ..niewyczerpane są objawy łaski Pana, miłosierdzie jego nie ustaje.”. Hebrajskie słowo można przetłumaczyć na „zużyty”, „zupełnie się zużyć” lub „dobiec końca”.


Wielka miłość Boga pozwala nam iść dalej, stawić czoła nowemu dniu. Nasze próby mogą wydawać się przytłaczające, ale nie zostaniemy przez nie zniszczeni, ponieważ miłość Boga jest o wiele większa!


Jest wiele sytuacji, w których Bóg pokazał mojej rodzinie swoje wierne i pełne miłości drogi. Widziałam Jego zaopatrzenie w życzliwości krewnych i przyjaciół, mądrych radach lekarzy, zabezpieczeniach finansowych i przypomnieniu w naszych sercach, że pewnego dnia mój tata znów będzie cały w niebie.

---

Odpocznij więc bezpiecznie w tym: że chociaż całe piekło może być rozpętane przeciwko tobie, Pan Bóg wszechmocny panuje i czyni to doskonale, z miłością i miłosierdziem. On osiągnie swoje cele. Nic nie może stanąć Mu na drodze. 


Pamiętaj o tych prawdach w dniu ucisku, a będziesz mógł żyć z niepodważalną nadzieją w sercu i ostać się mocnym w wierze do końca. Nadzieja nie jest matką głupich - głupotą jest żyć fałszywą nadzieją...






Brak komentarzy: