piątek, 19 kwietnia 2024

Radosny odpoczynek w szalonym świecie



 Radosny odpoczynek w szalonym świecie


Czy widziałeś kiedyś jak pies biega za swoim ogonem? Śmieszne.. 

A czy widziałeś jak ludzie biegają za wiatrem? To już jest mniej śmieszne, to jest wręcz żałosne.. Gonimy za różnymi rzeczami, aby zaspokoić nasze dusze, ale wciąż kończymy z pustymi rękami. 


 (2) Odpowiedz na wołanie moje, Sprawiedliwy Boże mój! 

W ucisku ulżyłeś mi. Zmiłuj się nade mną I wysłuchaj modlitwę moją! 

(3) Ludzie, dopókiż lżona będzie cześć moja? 

Dokąd miłować będziecie próżność i szukać kłamstwa? Sela. 

(4) Wiedzcie, że cudownie okazał mi Pan łaskę, 

Że Pan słyszy, gdy do niego wołam. 

(5) Drżyjcie i nie grzeszcie! 

Rozmyślajcie w sercu swym na łożu i milczcie! Sela. 

(6) Składajcie sprawiedliwe ofiary i ufajcie Panu. 


(7) Wielu mówi: Kto ukaże nam dobro? 

Wznieś nad nim światło oblicza swego, Panie! 

(8) Wlałeś w serce me większą radość, 

Niż kiedy się ma obfitość zboża i wina. 

(9) Spokojnie się ułożę i zasnę, 

Bo Ty sam, Panie, sprawiasz, że bezpiecznie mieszkam.

Psalm 4:6-8


nlt:

6 Wielu ludzi mówi: "Kto pokaże nam lepsze czasy?".

    Pozwól mi zobaczyć Twoje promienne, radosne oblicze, Panie.

7 Dałeś mi większą radość

    niż mają ci, którzy mają obfite zbiory zboża i nowego wina.

8 W pokoju się położę i zasnę,

    bo tylko Ty, Panie, będziesz mnie strzegł.


Psalmista zastanawia się: "Kto pokaże mi coś dobrego, wartościowego?". 

Innymi słowy: "Gdzie mogę znaleźć radość, sens i nadzieję w szalonym tempie i frustrujących dążeniach tego życia?".


Na szczęście nie zostawia nas, byśmy zastanawiali się nad tym, czego jeszcze potrzebujemy do szczęścia. Mówi: 

"Wznieś nad nami światło swego oblicza, Panie". 

(..Zalśnij nad nami światłem Twej przychylności..)


Wielką potrzebą czasów Dawida - i naszych czasów, tysiące lat później - jest poznanie żywego Boga i bycie poznanym przez Niego. Dotknąć Go i być dotkniętym. Być ogarniętym.


Dawid wskazuje więc, jak największe zyski, przywileje, przyjemności bledną w porównaniu z odnalezieniem jedynego prawdziwego, żywego Boga. 


Obfitowanie w dobre dary życia, czy to zboże, czy wino, czy cokolwiek innego, z pewnością nie jest niczym złym. Ale poznanie Boga jest nieskończenie lepsze, o niebo piękniejsze.


Ilu ludzi żyje dziś w nadziei, że jutrzejsze doświadczenia przyniosą im radość, której dziś wydaje się im brakować? "Jeszcze tylko trochę pieniędzy i będę szczęśliwy. Jeszcze tylko trochę tego czy tamtego i będę zadowolony". Ale to nie obietnica ładniejszego samochodu, większego domu, idealnego współmałżonka czy lepszej pracy naprawdę daje nam trwały spokój i odpoczynek. 


Jest tylko jeden sposób, aby móc położyć się i zasypiać spokojnie w zadowoleniu i bezpieczeństwie. Co sprawia, że taki odpoczynek jest możliwy? "Tylko Ty, Panie, sprawisz, że będę mieszkał bezpiecznie". 


Tylko wtedy, gdy znajdziemy wszystko, czego potrzebujemy, poznając Pana i wiedząc, że On się do nas uśmiecha, będziemy mogli położyć się bez niepokoju i żalu.


O czym rozmyślasz leżąc w nocy na łóżku? - O minionym dniu lub o wszystkich jutrzejszych sprawach do załatwienia? 

Zastanawiasz się, jak to wszystko pogodzić? 

Co zapewni ci stabilność i bezpieczeństwo, za którymi tęskni każdy człowiek na świecie? 


Ostatecznie nie będą to pieniądze na koncie. 

Nie będzie to system bezpieczeństwa w twoim domu. 

Nie będzie to podziw ze strony społeczności. 


To sam Pan prowadzi swoje ukochane dzieci do prawdziwego pokoju, odpoczynku i bezpieczeństwa. W ramionach Dobrego Pasterza możesz mieszkać bezpiecznie i odpoczywać w pokoju. 


Kiedy położysz się dziś wieczorem lub kiedy zmartwienia pojawią się dzisiaj, pamiętaj, że Pan cię kocha i troszczy się o ciebie. 

To właśnie tam można znaleźć prawdziwy i wieczny odpoczynek i pokój.






Brak komentarzy: