sobota, 16 września 2023

Alistair Begg 17 września Nie ma innego




"Nawróćcie się do Mnie i bądźcie zbawione, wszystkie krańce ziemi! 

Bo Ja jestem Bogiem i nie ma innego". Izajasza 45:22


Każdego dnia, gdy zbliża się świt, coraz większe tłumy udają się nad brzeg Gangesu w Indiach, aby oddać cześć rzece i wschodzącemu słońcu. Wielu z nich rozsypuje prochy swoich bliskich na wodzie w nadziei na zapewnienie sobie wiecznego szczęścia. Ci mężczyźni i kobiety, reprezentujący miliony wyznawców hinduizmu w Indiach, wierzą, że "bóg" jest we wszystkim.


Chociaż widok i odgłosy takiego oddawania czci mogą wydawać się odległe dla wielu z nas, w rzeczywistości jesteśmy znacznie bliżej tego, niż jesteśmy gotowi przyznać.


Rozejrzyj się po naszej własnej kulturze, a zauważysz, że bałwochwalstwo i jego subtelności są tak samo powszechne dzisiaj jak to zawsze było. 

-Można je znaleźć w przekonaniu, że to, w co wierzysz, nie ma znaczenia, ponieważ wielkie religie świata "zgadzają się co do zasadniczych kwestii". 

-Zepsute i rozwodnione odmiany chrześcijaństwa są liczne, ponieważ jesteśmy bardzo dobrzy w oddawaniu czci wymyślonemu przez nas "Bogu", który po prostu pasuje do naszych pragnień i zgadza się z naszymi wyborami

-A powierzchowne formy panenteizmu można znaleźć choćby w ekskluzywnych spa i na zajęciach jogi, ponieważ jesteśmy również bardzo dobrzy w traktowaniu siebie i naszych ciał jak bogów


W rzeczywistości mamy setki zastępczych bogów - bożków, które obiecują nam wolność, ale w rzeczywistości poniżają i zniewalają. 

-Czcij seks, a zniszczy on twoją zdolność do kochania i bycia kochanym. 

-Czcij alkohol, a on cię usidli. 

-Czcij pieniądze, a pochłoną cię. 

-Czcij swoją rodzinę, a ty (lub oni) załamiesz się pod ciężarem niespełnionych oczekiwań. 

-Czcij jakiegokolwiek zastępczego boga, a przekonasz się, że nie jest on w stanie cię zaspokoić.


Jeśli stajemy się coraz bardziej uwikłani w bożki, często towarzyszy temu rosnąca utrata zaufania do Biblii jako nieomylnego Słowa Bożego. Kiedy tak się dzieje, nie ma już miejsca na bezpośrednią w swej prostocie deklarację roszczeń Jezusa z Nazaretu jako drugiej Osoby Trójcy Świętej, Stwórcy wszechświata, zmartwychwstałego Pana, wniebowstąpionego Króla i - pewnego dnia - powracającego Chrystusa. Jest to więc akt łaski - choć niepokojący - że w swoim słowie Bóg mówi: "Rozkazuję wam, wszystkim ludziom na całym świecie, abyście się opamiętali” -  odwrócili od swoich małych bożków i oddawali cześć Mnie, Stwórcy, Wszechmocnemu (Sustainer - Ten, który wszystko podtrzymuje), Władcy, Ojcu, Sędziemu (zob. Dz 17:30). 


Jakie jest antidotum na ciągłe pragnienie oddawania czci bożkom, które obrażają Pana i nie mogą zbawić? Po prostu to: 

"Nawróćcie się do Mnie i bądźcie zbawieni, wszystkie krańce ziemi! 

Bo Ja jestem Bogiem i nie ma innego". 


Zidentyfikuj (rozpoznaj i nazwij) bożki, którym jesteś skłonny oddawać cześć i postaw je obok Stwórcy i Tego, który podtrzymuje wszystko. On jest Bogiem - nie one. On może zbawić - nie one. Po raz kolejny odwróć się od nich i zwróć się do Niego.


Izajasz 45:18-25 bw

Bo tak mówi Pan, Stwórca niebios - On jest Bogiem - który stworzył ziemię i uczynił ją, utwierdził ją, a nie stworzył, aby była pustkowiem, lecz na mieszkanie ją stworzył: Ja jestem Pan, a nie ma innego


Nie mówiłem w ukryciu ani w jakimś ciemnym zakątku ziemi, nie powiedziałem do potomstwa Jakuba: Szukajcie mnie daremnie! Ja jestem Pan, który mówię prawdę, zwiastuję, co słuszne. 


Zbierzcie się i przyjdźcie, przystąpcie razem, wy, ocaleni z narodów! Nierozumni są ci, którzy noszą swojego bałwana z drewna i modlą się do boga, który nie może wybawić. 


Zapowiedzcie i przedstawcie sprawę, niech także wspólnie się naradzą! Kto od dawien dawna to przepowiedział, kto od dawien dawna zwiastował? Czy nie Ja, Pan, poza którym nie ma Boga? 

Oprócz mnie nie ma żadnego boga sprawiedliwego i wybawiciela. 

Do mnie się zwróćcie, wszystkie krańce ziemi, abyście były zbawione, bo Ja jestem Bogiem i nie ma innego


Przysiągłem na siebie, z moich ust wyszła prawda, słowo niezmienne, że przede mną będzie się zginać wszelkie kolano, będzie przysięgał wszelki język, mówiąc: Jedynie w Panu jest zbawienie i moc, do niego przyjdą ze wstydem wszyscy, którzy się na niego gniewali. Lecz wszelkie potomstwo Izraela uzyska w Panu zbawienie i chlubić się nim będzie.

Brak komentarzy: