wtorek, 4 kwietnia 2023

Begg 5 kwietnia Boże reguły gry o życie i błogosławieństwo / O Zakonie i Łasce

 Begg 5 kwietnia


Boże reguły gry o życie i błogosławieństwo / O Zakonie i Łasce



"Jeśli rzeczywiście będziesz posłuszny mojemu głosowi 

i dotrzymasz mojego przymierza, będziesz moim skarbem (moją szczególną własnością) wśród wszystkich ludów, 

bo cała ziemia jest moja". Exodus 19:5


Posłuszeństwo wyszło z mody

Ale jest ono centralnym elementem życia chrześcijańskiego.


Nierzadko słyszymy, że nawet szanowani ludzie wyrażają negatywny stosunek do autorytetu. Żyjemy w czasach, w których coraz łatwiej odwarcać się i gardzić Prawem i Autorytetem. W Kościele, to co kiedyś było uważane za święty pogląd na Autorytet Pisma Świętego, teraz nie cieszy się popularnością w umysłach niektórych. 


Jednak poszukując wolności na własnych warunkach i poza Autorytetem Boga, pozbawiamy się również Jego błogosławieństwa.


Kiedy Adam i Ewa nie podporządkowali się Bożej regulacji w ogrodzie Eden, zostali oddzieleni od Niego; utracili błogosławieństwo Jego obecności. Odrzucenie Bożego prawa zawsze powodowało i będzie powodować oddzielenie od naszego Stwórcy i utratę Jego błogosławieństwa. Natomiast przywrócenie Bożego porządku zawsze przynosi błogosławieństwo obcowania i społeczności, które Bóg przeznaczył dla swojego ludu.


Ta obietnica Bożego panowania i błogosławieństwa wypełniła się w historii Izraela w nadaniu Bożego prawa. Posłuszeństwo Izraelitów wobec prawa nie miało być desperacką próbą osiągnięcia zbawienia; było raczej odpowiedzią na zbawienie, które już zostało dla nich osiągnięte. 


Bóg najpierw sięgnął w dół i wziął w swoje ręce swój lud, odkupując go i wyzwalając z niewoli egipskiej - a potem zostało im dane prawo.


Innymi słowy, Bóg nie dał prawa jako mechanizmu odkupienia, ani nie dał go jako drogi do stania się członkiem Jego ludu. Zamiast tego, odkupiwszy Izraelitów, dał im prawo jako przewodnik Jego łaski, aby wiedzieli, jak żyć pod Jego panowaniem i prawdziwie cieszyć się Jego błogosławieństwem. 


Jeśli ta zasada zostanie odwrócona do góry nogami, wszystko pójdzie źle. Będziemy żyć w okrutnym uścisku legalizmu, myśląc cały czas, że nasze starania mogą nas postawić w dobrej pozycji przed Bogiem. 


Jeśli jednak zapomnimy, że Bóg zbawił nas po to, byśmy mogli cieszyć się życiem pod Jego panowaniem, i będziemy ignorować Jego prawa, gdy nie odpowiadają naszym własnym celom, wtedy będziemy żyć zastanawiając się, dlaczego błogosławieństwo wydaje się być czymś nieuchwytnym.


Prawo Boże nie zbawia, ale jest "prawem doskonałym, prawem wolności", a ten, kto je przestrzega, "będzie błogosławiony w swoim postępowaniu" (Jk 1,25). Jako ci, którzy zostali uratowani od grzechu przez Boga, mamy odpowiedzieć na Jego zbawienie, wybierając chodzenie w radosnym posłuszeństwie.


Kiedy z Panem chodzimy

W świetle Słowa kroczymy,

Jakąż chwałę rozświetla na naszą drogę!

Gdy czynimy Jego dobrą, słuszną wolę,

On wciąż z przyjaciółmi swymi w Słowie przebywa, 

A im ufności i posłuszeństwa przybywa.

John H. Sammis, “Trust and Obey” (1887).

      

Psalm 119:49-64 ubg


(49) Pamiętaj o słowie danym twemu słudze, na którym to słowie kazałeś mi polegać

(50) To jest moja pociecha w utrapieniu, bo twoje słowo mnie ożywia

(51) Pyszni bardzo się ze mnie naśmiewają, lecz nie odstępuję od twego prawa

(52) Pamiętam o twoich wiecznych sądach, PANIE, i pocieszam się nimi. 

(53) Strach mnie ogarnął z powodu niegodziwych, którzy porzucają twoje prawo

(54) Twoje prawa są dla mnie pieśniami w domu mego pielgrzymowania. 

(55) Nocą wspominam twoje imię, PANIE, i strzegę twego prawa

(56) To mam, bo przestrzegam twoich przykazań

(57) PANIE, ty jesteś moim udziałem, przyrzekłem przestrzegać twoich słów

(58) Modliłem się przed twoim obliczem z całego serca, zlituj się nade mną według twego słowa

(59) Rozmyślałem nad moimi drogami i zwracałem kroki ku twoim świadectwom

(60) Spieszyłem się i nie zwlekałem z przestrzeganiem twoich przykazań

(61) Hufce niegodziwych złupiły mnie, ale nie zapominam twojego prawa

(62) O północy wstaję, aby wysławiać cię za twoje sprawiedliwe sądy

(63) Jestem przyjacielem wszystkich, którzy boją się ciebie, i tych, którzy przestrzegają twoich przykazań

(64) PANIE, ziemia jest pełna twego miłosierdzia; naucz mnie twoich praw.


Brak komentarzy: