wtorek, 25 kwietnia 2023

Begg 26 kwietnia Wychwalanie Boga w naszych ciałach

 Begg 26 kwietnia



Wychwalanie Boga w naszych ciałach



Jest to moje gorliwe oczekiwanie i nadzieja, że nie doznam żadnego wstydu, 

ale że z pełną odwagą zarówno teraz, jak i zawsze 

Chrystus będzie uczczony w moim ciele

czy to przez życie, czy przez śmierć. Filipian 1:20


Twoje ciało i to, co z nim robisz, ma znaczenie.

“Moje ciało - mój wybór”? 

Owszem - ale też i twoja odpowiedzialność przed Bogiem.


Nie raz w swoich pismach apostoł Paweł wyraża wielką troskę o ciało

- Pyta na przykład Koryntian: "Czy nie wiecie, że ciało wasze jest świątynią Ducha Świętego w was, którego macie od Boga?". 

- Następnie mówi: "Nie należycie do samych siebie, bo zostaliście kupieni za konkretną cenę. Uwielbiajcie więc Boga w waszym ciele" (1 Kor 6:19-20). 

- Innymi słowy, nasze ciała należą do Boga, który je stworzył i który je podtrzymuje. Ten sposób myślenia stanowi sedno teologii Pawła.


Paweł znajdował wielką radość w świadomości, że Jezus będzie zaszczycony, czyli wywyższony, w jego własnym ciele. Jego głównym celem i modlitwą było, aby w swojej służbie miał odwagę i wierność, by to czynić. Dla Pawła wywyższenie Chrystusa polegało na tym, aby nadać Jego wielkiemu imieniu jak najwięcej znaczenia, aby oddać Mu należną chwałę. 


Widzimy tę postawę wyrażoną przez Jana Chrzciciela, który powiedział o Jezusie: "On musi wzrastać, ale ja muszę maleć" (Jana 3:30). Podobnie, nigdy nie znajdziesz Pawła zwracającego uwagę na siebie. Widział siebie jedynie jako przewodnika prowadzącego do Chrystusa.


Nie jest więc zaskoczeniem, że kiedy Paweł chciał potwierdzić swoje kwalifikacje apostoła, nie powiedział: "Niech nikt nie sprawia mi kłopotu.." tylko dlatego, że był potężnym apostołem lub że Bóg używał go do głoszenia ewangelii. Nie - powiedział: "Niech nikt nie sprawia mi kłopotu, bo noszę na ciele moim znamiona Jezusa" (Ga 6:17). Poprzez jego ciało ujawniało się jego zaangażowanie. Coraz częściej bywał dręczony za swoje oddanie Chrystusowi. W końcu zszedł do grobu naznaczony bliznami, okaleczony i oszpecony - ale w czasie tych prób jego wołanie pozostawało to samo: "Będę się radował".


Bóg był Panem nad całym życiem Pawła: jego ciałem, jego czasem, jego całym życiem. Tylko to mogło przynieść mu taką radość. Tylko to może przynieść nam taką radość.


Wniosek jest taki, że nie należysz do siebie. Nic, co masz, nie jest twoją własnością. Wszystko jest szafarstwem, niezależnie od tego, czy Bóg dał ci dużo, czy mało. Należysz do Boga, twojego Stwórcy i Odkupiciela. 


Pewnego dnia On wskrzesi nas z uwieńczonymi chwałą, niezniszczalnymi ciałami (1 Koryntian 15:42-44, 51-54). 

Na razie, w tym życiu, wzywa nas, abyśmy służyli Mu w tych ciałach, które mamy. 

We wszystkim, co z nim zrobisz, 

niech twoje ciało będzie ofiarą, którą z radością złożysz przed Bogiem.


1 Koryntian 6:12-20 ubg

(12) Wszystko mi wolno, ale nie wszystko jest pożyteczne. 

Wszystko mi wolno, ale ja nie dam się niczemu zniewolić. 

(13) Pokarmy są dla brzucha, a brzuch dla pokarmów. Lecz Bóg zniszczy i jedno, i drugie. Ciało zaś nie jest dla nierządu, ale dla Pana, a Pan dla ciała

(14) A Bóg i Pana wskrzesił, i nas wskrzesi swoją mocą. 

(15) Czyż nie wiecie, że wasze ciała są członkami Chrystusa? 

Czy więc wezmę członki Chrystusa i uczynię je członkami nierządnicy? Nie daj Boże! 

(16) Czyż nie wiecie, że ten, kto się łączy z nierządnicą, jest z nią jednym ciałem? 

Dwoje bowiem, mówi on, będą jednym ciałem. 

(17) Kto zaś się łączy z Panem, jest z nim jednym duchem. 

(18) Uciekajcie od nierządu. Wszelki grzech, który człowiek popełnia, jest poza ciałem. 

Lecz kto dopuszcza się nierządu, grzeszy przeciwko własnemu ciału. 

(19) Czyż nie wiecie, że wasze ciało jest świątynią Ducha Świętego, który jest w was, a którego macie od Boga, i nie należycie do samych siebie? 

(20) Drogo bowiem zostaliście kupieni. Wysławiajcie więc Boga w waszym ciele i w waszym duchu, które należą do Boga.


sz

(12) Wprawdzie wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi pożytek. Wszystko mi wolno, ale ja niczemu nie dam się zniewolić. 

(13) Istnieje jedzenie i jest żołądek, do którego ono trafia. Ale Bóg i tak to kiedyś unicestwi. Natomiast ciało nie zostało przeznaczone do uprawiania nierządu, ale należy do Pana - a Pan troszczy się o ciało. 

(14) Bóg swą mocą wskrzesi po śmierci nasze ciała - tak jak wskrzesił naszego Pana. 


(15) Zapominacie, że wasze ciała są cząstką ciała Chrystusa? 

Czyż wezmę taką cząstkę i będę ją łączył z prostytutką? Przenigdy! 

(16) Zapominacie, że ten, kto łączy się z prostytutką staję się z nią jednym ciałem? 

Przecież Pismo mówi wyraźnie: "Ci dwoje stają się jednym ciałem". 

(17) Kto zaś łączy się z Panem, jest z nim jedno dzięki Duchowi. 

(18) Unikajcie niemoralności seksualnej jak ognia! Każdy popełniony grzech ostatecznie zostaje poza naszym ciałem. Natomiast grzech seksualny godzi w nasze ciało. 

(19) Czy jeszcze nie pojęliście, że wasze ciało jest świątynią Ducha Świętego, danego wam przez Boga, i już nie należycie do samych siebie? 

(20) Za wysoką cenę zostaliście wykupieni! Niech więc wasze ciała przynoszą chwałę Bogu!


Brak komentarzy: