piątek, 11 sierpnia 2023

A..Begg 12 sierpnia Miłosierdzie ogłoszone

 A.Begg 12 sierpnia

Miłosierdzie ogłoszone




 “PAN ponownie skierował do Jonasza słowo: Powstań, idź do Niniwy, wielkiego miasta, i głoś jej przesłanie, które ci powiem. Powstał więc Jonasz i poszedł do Niniwy, zgodnie z tym, co PAN polecił, a Niniwa była bardzo wielkim miastem, na trzy dni pieszej wędrówki.” 

Jonasza 3:1-3


Bóg jest Bogiem drugiej szansy.


Na wezwanie Boga, by ostrzec Niniwę przed nadchodzącym sądem, Jonasz zareagował ucieczką i chowaniem się. Ale kiedy wezwanie przyszło ponownie, już za drugim razem nie ociągał się. Świadomy swojej porażki i Bożej łaski względem niego, wydawał się chętny do głoszenia im przy pierwszej nadarzającej się okazji. Kiedy w końcu czytamy o Jonaszu wzywającym lud do pokuty, możemy sobie wyobrazić jaką wagę miały jego własne doświadczenia, gdy mówił z pierwszej ręki o boskich konsekwencjach nieposłuszeństwa. 


Przyniósł ostrzeżenie, a wraz z nim z pewnością osobiste świadectwo faktu, że Bóg jest zarówno chętny, jak i zdolny do ratowania grzesznych ludzi nawet z najbardziej ekstremalnych okoliczności. Chociaż później okaże się, że nie w pełni zrozumiał wielkość i zakres Bożej łaski (Jonasz 4: 1-3), miłosierdzie, które Bóg okazał Jonaszowi, z pewnością przeniknęło jego przesłanie do mieszkańców Niniwy. 


Ten, który otrzymał drugą szansę dzięki boskiemu zaopatrzeniu nawet w brzuchu ryby, teraz dawał drugą szansę miastu pełnemu mężczyzn i kobiet, którzy zdecydowanie odwrócili się od Pana.


Czy uchwyciłeś to, że Bóg jest Bogiem drugiej (i trzeciej, i czwartej) szansy? 

Czy pojąłeś, że nie możesz prześcignąć Bożego miłosierdzia ani zgłębić pokładów Jego łaski? 


Jeśli tak, to z pewnością będziesz głosił innym przesłanie ewangelii. A sposób, w jaki to zrobisz, będzie odzwierciedlał miłosierdzie, które otrzymałeś. 


Jeśli chrześcijanie mówią o wierze w sposób pozbawiony serca, w sposób bezduszny i legalistyczny, oznacza to, że ich serca nie zostały jeszcze wystarczająco zmiękczone przez Boże miłosierdzie, łaskę i miłość. 


Jeśli jednak w słowach i czynach chrześcijanina wyczuwa się zwycięski cud Bożego miłosierdzia, można bezpiecznie założyć, że doświadczył on takiego miłosierdzia.


Autor hymnów Charles Wesley, zachwycony Bożym miłosierdziem, chętnie głosił:


   O Głębio miłosierdzia! 

Czy może być jeszcze dla mnie zarezerwowane miłosierdzie? 

Czy mój Bóg może powstrzymać swój gniew? 

Mnie, największego z grzeszników, oszczędzić? 

Długo opierałem się Jego łasce, długo prowokowałem Go przed Jego obliczem, nie słuchałem Jego wezwań, zasmucałem Go tysiącem upadków... 

Tam dla mnie stoi Zbawiciel, pokazuje Swoje rany i rozkłada ręce: 

Bóg jest miłością! Wiem, czuję; Jezus płacze, ale wciąż mnie kocha.


Zastanów się teraz nad Bożym miłosierdziem wobec ciebie - doprowadzając cię do wiary, a następnie w Jego ciągłej cierpliwości wobec ciebie i przebaczeniu ci. 

Niech poczucie zdumienia Jego postępowaniem z tobą przeniknie "sposób, w jaki opowiadasz innym historię Jego odkupieńczej miłości". 

A jeśli znasz kogoś, komu nie udało ci się okazać Bożego miłosierdzia lub podzielić się nim z nim, gdy miałeś taką możliwość, módl się teraz o drugą szansę - a następnie ją wykorzystaj.


Psalm 30 bw

Psalm Dawidowy. 

Pieśń na poświęcenie przybytku. 


2 Wysławiać cię będę, Panie, bo wyciągnąłeś mnie z toni 

I nie pozwoliłeś wrogom moim cieszyć się ze mnie. 

3 Panie, Boże mój, 

Wołałem do ciebie i uzdrowiłeś mię. 

4 Panie! Podniosłeś z otchłani duszę moją, 

Ożywiłeś mnie pośród tych, którzy schodzą do grobu. 


5 Wysławiajcie Pana, święci jego, 

I wyznawajcie święte imię jego! 

6 Bo tylko chwilę trwa gniew jego, 

Ale życzliwość jego całe życie.

Wieczorem bywa płacz,

Ale rankiem wesele. 


7 A ja, pewny siebie, powiedziałem: 

Nie zachwieję się na wieki. 

8 Panie! W życzliwości swej postawiłeś mnie na potężnej górze, 

A gdy zakryłeś oblicze swoje, zatrwożyłem się. 

9 Do ciebie, Panie, wołałem 

I Pana błagałem o zmiłowanie. 


10 Jakiż zysk z krwi mojej, 

Z mojego zejścia do grobu? 

Czy proch może cię wysławiać?

Czy może zwiastować wierność twoją? 


11 Wysłuchaj, Panie, i zmiłuj się nade mną! 

Panie, bądź moim wspomożycielem! 

12 Zmieniłeś skargę moją w taniec, 

Rozwiązałeś mój wór pokutny i przepasałeś mię radością,



Ps 30:1: Adamczyk

Wysławiam Ciebie, Boże mój, 

gdyż Ty zbawiłeś mnie,

Bo dzięki Tobie żaden wróg, 

nie śmieje ze mnie się.


Wyrwałeś Panie duszę mą, 

a groził Szeol mi.

Ożyłem, znowu jestem zdrów... 

O dzięki Panie Ci.


„Śpiewajcie Bogu wzniosły psalm, 

wy, którzy czcicie Go

Niech święci Imię Jego czczą, 

a wszyscy widzą to...”.


Gniew Jego chwilę tylko trwa, 

a łaska cały czas,

Tak jak wieczorny rzewny płacz, 

opuszcza z świtem nas.


Przedwcześnie rzekłem „mocno trwam”, 

choć siłę dałeś mi,

Bo gdy na chwilę skryłeś się, 

przeżyłem trwożne dni.


Więc błagam Ciebie: „Zmiłuj się... 

Nie pozwól ginąć mi.

Ci, którzy w prochu ziemi śpią, 

nie mogą służyć Ci”.


O jakże wdzięczny jestem Ci, 

w życiu wspomagasz mnie!

Że wór pokutny zmieniasz mi, 

na taniec, śmiech i śpiew.


Wysławiał będę Imię Twe 

najlepszą pieśnią swą,

Na wieki będę wielbił Cię, 

za wielką dobroć Twą.


Brak komentarzy: