poniedziałek, 6 marca 2023

Begg 7 marca Jezus w całym Piśmie Świętym

 Begg 7 marca


Jezus w całym Piśmie Świętym


   - Wyjaśnij mi, czy prorok Izajasz mówi tu o sobie, czy o kimś innym - poprosił urzędnik. Wówczas Filip, zaczynając od tego fragmentu, przedstawił mu dobrą nowinę o Jezusie.  Dzieje 8:34-35 SZ


W trakcie podróży przez Biblię dostrzegamy, że Jezus nie pojawił się znikąd. Od początku do końca Biblia jest księgą o Nim. Rzeczywiście, nawet starotestamentowi prorocy, pod natchnieniem Ducha Świętego, pisali o Jezusie. 


Jeśli oderwiemy wzrok od Chrystusa, 

to niezależnie od tego, jak dobrze znamy Pismo Święte, 

przegapimy jego centralną postać. 

On jest kluczem tej księgi - jej głównym bohaterem.


W narracji Ewangelii widzimy Jezusa jak wskazuje ludziom na Stary Testament, aby pomóc im zrozumieć, KIM ON JEST. 

-Na początku swojej posługi, pewnego razu w synagodze czytał ze zwoju Izajasza. Kiedy skończył, Łukasz mówi nam, że "zaczął mówić" do swoich słuchaczy: "Dziś to Pismo wypełniło się w waszych uszach" (Łk 4,21). 

-Później, przemawiając do ludzi, którzy byli szczególnie zainteresowani i obeznani z Pismami Starego Testamentu, Jezus ostrzegał ich: 


"Badacie Pisma, ponieważ sądzicie, że w nich macie życie wieczne; 

a one świadczą właśnie o mnie" (J 5,39). 


Po swojej śmierci i zmartwychwstaniu, kiedy spotkał na drodze do Emaus pewnych swoich przygnębionych uczniów, Jezus.. 


"poczynając od Mojżesza i wszystkich proroków (...) 

wykładał im we wszystkich pismach to, co dotyczyło Jego samego" (Łk 24,27).


Innymi słowy, Jezus wyraźnie nauczał, że każda część Starego Testamentu znajduje w Nim swoje umocowanie i wypełnienie.


Kiedy czytasz Pismo Święte, spotykasz Jezusa, ponieważ ta księga świadczy o Nim. Nawet jeśli nasze studia i rozumienie fragmentów Starego Testamentu dostarczają nam dobrych, ważnych prawd etycznych o życiu, istnieje wielkie niebezpieczeństwo, że przegapimy Prawdę, Jezusa. Celem każdej strony twojej Biblii jest to, abyś spotkał Jezusa, poznał Go i głosił Jego wielkie imię, a wszystko to dla Jego chwały.


W każdym kazaniu, które słyszysz, w każdej lekcji, którą studiujesz i w każdym fragmencie Słowa Bożego, który czytasz, zadawaj sobie pytanie: 


"Czy to przyprowadziło mnie do Chrystusa? Czy dostrzegłem w nim Jezusa?". 


I nie przestawaj słuchać, studiować i czytać, dopóki nie będziesz mógł odpowiedzieć twierdząco, bo to w Nim znajdują się skarby zbawienia, prawdy, mądrości i pociechy.



Psalm 119:17-32

cz.3

(17) Okaż dobroć słudze swemu, 

→Abym żył i przestrzegał słowa twego! 

(18) Otwórz oczy moje, 

→Abym oglądał cudowność zakonu twego. 

(19) Jestem gościem na ziemi, 

Nie ukrywaj przede mną przykazań swoich! 

(20) Dusza moja omdlewa ustawicznie 

Z tęsknoty za prawami twoimi. 

(21) Zgromiłeś pysznych, 

Przeklętych, którzy zbaczają od przykazań twoich! 

(22) Zdejm ze mnie hańbę i pogardę, 

→Bo strzegę świadectw twoich! 

(23) Choć książęta zasiadają społem i zmawiają się przeciwko mnie, 

Jednak sługa twój rozmyśla o ustawach twoich. 

(24) Zaiste, ustawy twoje są rozkoszą moją, 

Doradcami moimi. 

cz.4

(25) Dusza moja przylgnęła do prochu, 

Ożyw mnie według słowa twego. 

(26) Opowiedziałem ci losy moje, a Ty wysłuchałeś mnie; 

Naucz mnie ustaw twoich! 

(27) Spraw, bym zrozumiał drogi wskazane przez postanowienia twoje, 

→A będę rozmyślał o cudach twoich! 

(28) Dusza moja zalewa się łzami ze smutku, 

Podźwignij mnie słowem swoim! 

(29) Oddal ode mnie drogę kłamstwa, 

Ucz mię łaskawie zakonu swojego! 

(30) Obrałem drogę prawdy, 

Prawa twoje stawiam przed sobą. 

(31) Przylgnąłem do świadectw twoich, Panie! 

Nie dopuść, bym doznał wstydu! 

(32) Biegnę drogą przykazań twoich, 

→Bo dodajesz otuchy sercu mojemu.







Brak komentarzy: