poniedziałek, 20 marca 2023

Begg 18 marca Zwycięski Lew Ap.5

 Begg 18 marca


Zwycięski Lew


"Zacząłem głośno płakać, ponieważ nie znaleziono nikogo godnego, by otworzyć zwój lub zajrzeć do niego. A jeden ze starszych powiedział do mnie: 

'Nie płacz już więcej; oto Lew z plemienia Judy, Korzeń Dawida, 

zwyciężył, tak że może otworzyć zwój i jego siedem pieczęci.' 

A między tronem i czterema żywymi istotami oraz między starszymi widziałem stojącego Baranka, jakby zabitego." 

Objawienie 5:4-6



Jako dzieci wielu z nas słyszało, jak nasi rodzice mówili: "Czy pamiętałeś, żeby...?". Jednym z przykładów, który pamiętam, że często słyszałem, gdy wracałem z czyjegoś domu, było "Czy pamiętałeś, aby powiedzieć dziękuję?". 


Nie potrzebowałem świeżego objawienia; 

po prostu potrzebowałem przypomnienia.


Podczas oglądania wizji, jaką Jezus dał mu o niebiańskiej rzeczywistości, apostoł Jan został doprowadzony do łez, gdy stanął w obliczu lęku, że nie ma nikogo, kto mógłby zajrzeć w tajemnice świata i wyjaśnić bolączki jego doświadczeń z pierwszego wieku. Ale Jan nie potrzebował nowych informacji. Potrzebował przypomnienia tego, co już wiedział. Popełnił błąd, zapominając o podstawach.


Janowi powiedziano, aby nie płakał, lecz patrzył na tego, który może otworzyć zwój. Gdy się odwrócił, zobaczył "stojącego Baranka, jakby zabitego". Rany Baranka przypominały o śmierci Chrystusa, dzięki której dokonał On zbawienia. Ale ten Baranek stał, reprezentując triumf Swego zmartwychwstania. 


Tutaj, w tej wizji, widzimy Jezusa, wszechmiłosiernego i wszechmocnego. On jest Barankiem i On jest Lwem. On zasługuje i żąda czci i posłuszeństwa całego świata i będzie je miał.


Jezus był rozwiązaniem dla łez Jana, tak jak jest rozwiązaniem dla naszych własnych łez strachu, kiedy czujemy, że świat napiera na nas - kiedy czujemy się przytłoczeni, mali, słabi i zepchnięci na margines i kiedy jesteśmy kuszeni, aby wierzyć, że ten świat, zamiast być pod kontrolą, jest rządzony tylko przez chaos.


Nikt z nas nie wie, co może przynieść kolejny dzień, ani co wydarzy się podczas nocy. Te tajemnice należą tylko do Boga. Ale jakiej wielkiej łaski doświadczamy, gdy Bóg dotyka naszego ramienia i zwraca nas do naszych Biblii, mówiąc: 


Czy zapominasz, że Lew z pokolenia Judy rzeczywiście zatriumfował, że On rządzi, że nadzoruje przyszłość, że jest Królem? 


"Nie lękaj się" - powiedział Jezus wcześniej do Jana: "Ja jestem pierwszy i ostatni, i żyjący. Umarłem, a oto żyję na wieki i mam klucze śmierci i Hadesu" (Objawienie 1:17-18).


Kiedy więc czujesz się zniechęcony, pokonany lub zmartwiony teraźniejszością czy przyszłością, wezwanie jest po prostu takie: pamiętaj o tym, co już wiesz


Spójrz na Lwa Judy, który jest dla nas zabitym Barankiem. On jest godny i może otworzyć zwoje i poprowadzić historię tego świata do jej końca: do Jego powrotu i naszego wejścia do chwały.


Objawienia 5


(1) I widziałem w prawej dłoni tego, który siedział na tronie, księgę zapisaną wewnątrz i zewnątrz, zapieczętowaną siedmioma pieczęciami

(2) Widziałem też anioła potężnego, który wołał głosem donośnym: 

Któż jest godny otworzyć księgę i zerwać jej pieczęcie? 


(3) I nikt w niebie ani na ziemi, ani pod ziemią nie mógł otworzyć księgi ani do niej wejrzeć. 

(4) I płakałem bardzo, że nie znalazł się nikt godny otworzyć księgę ani do niej wejrzeć. 


(5) A jeden ze starców rzecze do mnie: Nie płacz! Zwyciężył lew z pokolenia Judy, korzeń Dawidowy i może otworzyć księgę, i zerwać siedem jej pieczęci


(6) I widziałem pośrodku między tronem a czterema postaciami i pośród starców stojącego Baranka jakby zabitego, który miał siedem rogów i siedmioro oczu; a to jest siedem duchów Bożych zesłanych na całą ziemię. 


(7) I przystąpił, i wziął księgę z prawej ręki tego, który siedział na tronie, (8) a gdy ją wziął, upadły przed Barankiem cztery postacie i dwudziestu czterech starców, a każdy z nich miał harfę i złotą czaszę pełną wonności; są to modlitwy świętych. 


(9) I zaśpiewali nową pieśń tej treści: Godzien jesteś wziąć księgę i zdjąć jej pieczęcie, ponieważ zostałeś zabity i odkupiłeś dla Boga krwią swoją ludzi z każdego plemienia i języka, i ludu, i narodu, (10) i uczyniłeś z nich dla Boga naszego ród królewski i kapłanów, i będą królować na ziemi. 


(11) A gdy spojrzałem, usłyszałem głos wielu aniołów wokoło tronu i postaci, i starców, a liczba ich wynosiła krocie tysięcy i tysiące tysięcy; (12) i mówili głosem donośnym: Godzien jest ten Baranek zabity wziąć moc i bogactwo, i mądrość, i siłę, i cześć, i chwałę, i błogosławieństwo


(13) I słyszałem, jak wszelkie stworzenie, które jest w niebie i na ziemi, i pod ziemią, i w morzu, i wszystko, co w nich jest, mówiło: Temu, który siedzi na tronie, i Barankowi, błogosławieństwo i cześć, i chwała, i moc na wieki wieków. 

(14) A cztery postacie mówiły: Amen. Starcy zaś upadli i oddali pokłon.


Brak komentarzy: