niedziela, 13 października 2024

Wzmocnię cię… Izajasza 41:10


EKU'18, Iz 41:10

Nie bój się, bo Ja jestem z tobą! 

Nie rozglądaj się z trwogą,

bo Ja jestem twoim Bogiem!

Wzmocniłem cię i pomogłem,

podtrzymałem sprawiedliwą prawicą.


Ludzie, którzy są bardzo pewni swoich własnych umiejętności i tego, co osiągnęli, rzadko kiedy dobrze znają Boga. Zanim będziemy mogli odkryć Bożą moc i siłę w całej jej pełni, musimy stanąć twarzą w twarz z naszą własną niezdolnością i słabością. 



Wszyscy przechodzimy przez okresy w naszym życiu, których wolelibyśmy uniknąć. Podobnie jak apostoł Paweł, będziemy prosić Pana o usunięcie trudności z naszego życia i możemy otrzymać odpowiedź, której, jeśli mamy być szczerzy, nie zawsze chcemy usłyszeć:

 „Dosyć masz, gdy masz łaskę moją, albowiem pełnia mej mocy okazuje się w słabości.” 

(2 Koryntian 12:9).


Wielu z nas spędza swoje życie starając się być silnymi dla innych, nie poddawać się i walczyć dla tych, na których nam zależy. Możemy nawet zacząć wierzyć, że jesteśmy w stanie to zrobić - ale nie jesteśmy. Nawet w naszych najlepszych dniach odkrywamy, że mamy ograniczenia, których sami nie jesteśmy w stanie pokonać. Jeśli jednak tylko uznamy, jak rozpaczliwie słabi jesteśmy, będziemy zdumieni, widząc moc Boga uwolnioną w naszym życiu. Sposobem na bycie naprawdę silnym dla innych jest opieranie się na sile Pana, a nie na własnej.


[Nie lękajcie się - Słowo oddane tutaj jako „lękający się” pochodzi od „widzieć, patrzeć”; a następnie rozglądać się tak, jak robi się to w stanie alarmu lub niebezpieczeństwa. Sens jest tutaj taki, że powinni być spokojni i nie obawiać się wrogów.]


Być może w chwili, gdy to czytasz, jesteś wyczerpany fizycznie, emocjonalnie lub duchowo - a jeśli tak nie jest, to nadejdzie czas, gdy poczujesz się w ten sposób. 


W chwilach słabości staniesz przed wyborem: możesz poprosić Boga o siłę lub zwrócić się do bożków. Twoją naturalną skłonnością nie będzie zwrócenie się do Boga, ale próba odzyskania sił i uspokojenia się za pomocą innych środków - twojego majątku, intelektu, twojej energii, twoich przeszłych osiągnięć.  Jednak prorok prowadzi nas tymi słowami:

 „Tak mówi Pan: 'Niech się nie chlubi mędrzec swoją mądrością,

 niech się nie chlubi mocarz swoją potęgą, 

niech się nie chlubi bogacz swoim bogactwem, 

ale niech się chlubi ten, kto się chlubi tym, że mnie rozumie i zna'” 

(Jeremiasza 9:23-24).


Jeśli chcesz budować swój wizerunek, swoje poczucie bezpieczeństwa - to tylko w oparciu o poznanie Jezusa i jego łaski.


Zamiast próbować dziś przeć naprzód o własnych siłach, pozwól Duchowi Świętemu przekazywać tę prawdę twojej duszy: Bóg dostarcza swojej siły dla twojej słabości. On mówi: 

„Wzmocnię cię, pomogę ci, podtrzymam cię moją sprawiedliwą prawicą”. 


Służysz Bogu, który ma oczy, które cię widzą, kolana, które pochylają się, by ci pomóc i ręce, które wyciągają się, by cię objąć. Pokornie zwróć się do Niego w swojej słabości i bądź przygotowany na to, że On wyjdzie ci naprzeciw ze swoją mocą.



Brak komentarzy: