wtorek, 7 lipca 2020

Nigdy nie przestajemy myśleć


Myślisz dużo więcej niż sobie uświadamiasz. 
Twoje myślenie ma na ciebie silniejszy wpływ, niż ci się wydaje. 
Jeżeli przestaniesz myśleć to znaczy, że nie żyjesz. 


Myślenie nigdy nie jest neutralne - zawsze jest teologiczne. 
Całe nasze myślenie ukształtowane jest przez to, w jaki sposób reagujemy na ważne życiowe pytania. 
Wszyscy zastanawiamy się nad tymi pytaniami i każdy na nie w jaki sposób odpowiada. 

Siedziałem obok niego w autobusie, najtańszym środku transportu, jakim mogłem dotrzeć do domu. Byłem zmęczony i naprawdę nie miałem ochoty na żadne rozmowy. Gdyby było jakieś inne wolne miejsce, to bym je wybrał, ale jedyne znajdowało się właśnie obok tego młodego mężczyzny przed trzydziestką. 


Już po chwili zapytał mnie, skąd jestem i czym się zajmuję. Powiedziałem, że mieszkam w Filadelfii, jestem pastorem i piszę. Zapytał co, więc wyjaśniłem, że opisuję codzienne życie z perspektywy Biblii. 


Od razu odparował na to: 
"Ja nie wierzę w Biblię i dziwię się, że niektórzy ciągle wierzą. Właściwie nie wierzę, że jest coś takiego, jak prawda, którą można komuś zaprezentować". 


Odparłem: 
"Ale właśnie to zrobiłeś. Z wielkim przekonaniem właśnie przedstawiłeś mi swoją prawdę". 


Tak zaczęliśmy rozmowę, która trwała ponad półtorej godziny. 
Gdy później zastanawiałem się nad naszą dyskusją, uderzył mnie brak jakiejkolwiek neutralności w tym, co oboje mówiliśmy. Wszystko było głęboko zakorzenione w naszych moralnych przekonaniach. 


Nasza rozmowa wypływała z:
-  tego za kogo się uważaliśmy, 
- co myślimy o Bogu, o celu i naturze życia oraz 
- z tego, co myślimy o naturze samej prawdy i przyszłości. 


To samo jest z tobą. Oto kilka praktycznych pytań dla ciebie: 
"Jaki zestaw wartości określa twoje plany?"
"Jakie poglądy determinują sposób podejmowania decyzji?" 
"Jakie spojrzenie na naturę i cel twojego istnienia 
kształtuje twoje codzienne priorytety?"
"Jak twoje poglądy formują to, co robisz i mówisz każdego dnia?”. 


Paweł pisze: 
Jeśli więc razem z Chrystusem powstaliście z martwych, 
szukajcie (dążcie, starajcie się, zabiegajcie) tego, co w górze, 
gdzie Chrystus zasiada po prawicy Boga. 
Myślcie o tym, co w górze, 
nie o tym, co na ziemi.
Kolosan 3:1,2


Masz tylko dwie opcje: 
myślenie 
o tym, co na ziemi”, 
które koncentruje się na tym, co tu i teraz
albo 
sposób myślenia 
"o tym, co w górze", 
które postrzega życie z perspektywy wielkiej historii odkupienia, 
a dokładniej mówiąc, 
z perspektywy Osoby i Dzieła naszego Pana Jezusa Chrystusa. 

Czyli: 
Albo Jezus wiedział o czym mówi i mówił prawdę, 
albo jest kłamcą 
a wszystko, co o Nim napisano, to mity.


Co wybierasz? 
Rzeczywistość materialną, 
czy tą widzianą z perspektywy radykalnych prawd 
Ewangelii Jezusa Chrystusa? 
Jaka rzeczywistość działa w twoim życiu?

na podstawie D.Tripp - 8 lipca

Brak komentarzy: