środa, 13 stycznia 2021

13-01 Zainwestuj w.. wierność naszego Pana 2Tm.2:13

Drugi list Pawła do Tymoteusza 2:13

..Ale nawet gdy my jesteśmy niewierni, 
On trwa w swej wierności, 
bo nie może występować przeciwko samemu sobie.

Mamy modę na "nauczycieli życia" (trenerzy, mówcy motywacyjni, itp). Czy apostoł Paweł był takim.. "influenserem"? Nawet jeśli miał wpływ na życie Tymoteusza jak i wielu innych ludzi, to jego wpływ ma moc dzięki mocy Słowa Bożego a nie tylko jego własnej mądrości. 

Oto typowe poglądy na życie:

“Biorę życie w swoje ręce - sam jestem kowalem swojego losu”. 

“Płacę, to wymagam”. 

“Nikt inny nie jest winny ani mojej porażki, ani odpowiedzialny za mój sukces”. 

W takim podejściu jestem: “Panem swojego losu”.

Na czym wtedy mogę głównie polegać? 
- na własnym intelekcie, sile i mądrości, które zdobyłem przez lata,

- na swojej zdolności przewidywania tego, co czeka na za rogiem,

- na własnym charakterze i dojrzałości oraz

- na naturalnych zdolnościach, jakimi zostałem obdarowany.

W zasadzie, jest to przerażający sposób na życie: Ja przeciwko całemu światu.


Jednak wejście do Bożej rodziny wywraca wszystko do góry nogami.

Bóg nie tylko wybacza mi mój grzech i gwarantuje miejsce w wieczności, lecz zaprasza też do całkiem nowego sposobu życia.

W tym nowym podejściu NIE chodzi tylko 
o poddanie się Bożemu moralnemu kodowi postępowania. 
Chodzi o to, że Bóg w swoim Przymierzu 
postanawia być mi wierny na zawsze, 
uwalniając swoją mądrość, moc i łaskę 
dla mojego wiecznego dobra. 

Pomyśl o tym.

Ten, który stworzył i kontroluje świat,..

Ten, który jest ostateczną definicją tego, co prawdziwe, dobre i pełne miłości...

Ten, który jako jedyny ma moc, by pokonać ostatecznie grzech,..

- postanowił, ze względu na swoją łaskę, 

objąć cię ramionami swojej wiernej miłości, 

chronić i już nigdy nie puścić. 


Możesz już śmiało wypuścić ster swojego życia z własnych rąk, ponieważ Bóg wziął je w swoje dłonie. Nie oznacza to, że nie jest ważne, jak będziesz żył, ale że twoje bezpieczeństwo nie zależy wyłącznie od twojej własnej wierności i dobrego postępowania... nawet jeśli zawiedziesz.

On uczyni to, co słuszne, i to, co najlepsze, nawet gdy ty tego nie zrobisz.
Jest wierny w wybaczaniu, także wtedy, gdy jego przekonująca o grzechu Łaska obnaża twoją niewierność.

Zamiast pozwalać sobie na robienie tego, co chcę - ta prawda motywuje mnie do tego, by iść dalej.

Jego Łaska wzywa mnie i ciebie, 
żebyśmy zainwestowali w tę jedną rzecz, 
która nigdy się nie skończy 
- w wierność naszego Pana.

P.D.Tripp Łaska na codzień

Brak komentarzy: