Begg 21 marca
Skąd ta zwłoka?
"Wielokrotnie i na różne sposoby przemawiał niegdyś Bóg do ojców przez proroków, lecz w tych ostatnich dniach przemówił do nas przez Syna swego, którego ustanowił dziedzicem wszystkich rzeczy, przez którego też stworzył świat." Hebrajczyków 1:1-2
Jest wiele sposobów na opisanie czasów, w których żyjemy:
XXI wiek, postmodernizm, globalizacja, technologia...
Ale zasadniczo i fundamentalnie, żyjemy w "ostatnich dniach".
To wyrażenie może brzmieć bardzo dziwnie lub ekscytująco, w zależności od tego jak bardzo jest znane. Rzeczywiście, wokół idei "dni ostatnich" może być wiele zamieszania.
Nowy Testament używa tego zwrotu po prostu do opisania czasu pomiędzy pierwszym a drugim przyjściem Jezusa. Jezus już przyszedł i jeszcze przyjdzie, a my żyjemy pomiędzy tymi dwoma wielkimi scenami w historii zbawienia.
Jego pierwsze pojawienie się przyniosło Jego królestwo na ziemię i zapoczątkowało "ostatnie dni" jako obecną rzeczywistość. Jego życie, śmierć, zmartwychwstanie i wniebowstąpienie wskazują na działanie Ducha Bożego - a jeśli Duch Boży działa, Jezus uczy, że [to oznacza, że] "oto nadeszło królestwo Boże" (Mt 12,28).
Dlatego Jezus mówi w czasie teraźniejszym, kiedy zaprasza tłum do "przyjęcia królestwa Bożego" (Mk 10,15; Łk 18,17). Mówi o wejściu nie w jakieś przyszłe królestwo, ale w obecną rzeczywistość - obecne rządy i panowanie samego Jezusa.
Tak więc królestwo jest już teraz. Ale królestwo jest także później: to coś, czego oczekujemy w przyszłości. Pierwsze przyjście.. inauguracja znaków autorytetu i miłości .. razem z cierpieniem, śmiercią, zmartwychwstaniem i wniebowstąpieniem..; Drugie przyjście, spełnienie marzeń o powrocie do utracongo raju, do pełnych, doskonałych i niczym niezmąconych relacji z samym Bogiem jak i Ciałem Chrystusa. (Szalom i Szabat).
Podczas swojego drugiego przyjścia Jezus w pełni ustanowi swoje królestwo. W tym czasie powita wierzących, aby "odziedziczyli królestwo przygotowane dla was od założenia świata" (Mt 25,34) i "ziemia będzie pełna poznania Pana, jak wody pokrywają morze" (Iz 11,9). Królestwo, które najpierw przybyło ze swoim Królem w przeszłości, w pełni przyjdzie w całej swojej doskonałości i chwale w przyszłości.
Chrześcijanin żyje więc w tym wymiarze pośrednim, zwanym "dniami ostatnimi".
Ci, którzy są w Chrystusie, już należą do nowego stworzenia, ale nie otrzymali jeszcze wszystkich korzyści i błogosławieństw tego nowego stworzenia.
Na razie wierzący żyją w obecnym wieku, w upadłym świecie naznaczonym przez grzech, tęskniąc za wiekiem przyszłym.
Dlaczego więc czas pomiędzy pierwszym i drugim przyjściem Chrystusa wydaje się tak długi? Skąd to opóźnienie?
To dlatego, że Bóg celowo opóźnia powrót Jezusa, aby więcej ludzi miało okazję usłyszeć słowa, które wypowiedział, pokutować i uwierzyć (2 Piotra 3:9). Ostatnie dni to dni możliwości wejścia do królestwa, zanim drzwi zostaną zamknięte.
Skoro wiemy, w jakim okresie żyjemy i że ten okres zakończy wszystko to, "jakimi ludźmi powinniśmy być?" (2 Piotra 3:11). Pismo Święte mówi nam: "Dołóżcie wszelkich starań, abyście zostali uznani za nieskazitelnych, bez winy i w pokoju z nim. Pamiętajcie, że cierpliwość naszego Pana oznacza ocalenie" (w. 14-15).
Innymi słowy, zanim "ostatnie dni" dobiegną końca i Pan Jezus powróci w swojej chwale, upewnij się, że będziesz żył w sposób, który Mu się podoba.. i będziesz szukał sposobów, by wypowiadać słowa, które Go zwiastują.
Łukasza 17:20-37 BWP:
(20) Zapytany zaś przez faryzeuszy, kiedy nadejdzie królestwo Boże odpowiedział: Królestwo Boże nie przyjdzie w sposób dający się zauważyć.
(21) I niech wam nie mówią: Oto tu jest lub tam. Królestwo Boże jest bowiem w was.
(22) Powiedział też do swoich uczniów: Przyjdą czasy, kiedy będziecie pragnęli zobaczyć choć jeden dzień Syna Człowieczego, lecz nie zobaczycie.
(23) I będą wam mówić: Oto tu jest lub tam. Nie chodźcie tam nie naśladujcie ich.
(24) Jak błyskawica ukazując się na niebie oświetla całe niebo, tak też będzie z Synem Człowieczym w dniu Jego.
(25) Lecz wpierw musi wiele wycierpieć i być odrzuconym przez to plemię.
(26) I jak było w czasach Noego, tak też będzie za dni Syna Człowieczego: (27) jedli, pili, żenili się, wychodziły za mąż aż do chwili, kiedy to Noe wszedł do arki. Potem przyszedł potop i zniszczył wszystkich.
(28) Podobnie zresztą działo się za czasów Lota: jedli, pili, kupowali, sprzedawali, uprawiali pola i budowali.
(29) Tego dnia zaś, kiedy to Lot wyszedł z Sodomy, spadły z nieba ogień i siarka i wytraciły wszystkich.
(30) Tak też będzie wtedy, kiedy pojawi się Syn Człowieczy.
(31) Gdy ktoś będzie się znajdował w owym czasie na dachu, mając jeszcze swoje rzeczy wewnątrz domu, niech nie wraca, żeby je zabrać. Podobnie też gdy ktoś będzie się znajdował na polu niech nie wraca.
(32) Przypomnijcie sobie żonę Lota.
(33) Ktokolwiek usiłuje ocalić [zachować] swoje życie, straci je; ten zaś, kto by je stracił, znów będzie żył.
(34) Mówię wam, że nocy owej będą dwaj na tym samym posłaniu: jeden będzie zabrany, a drugi zostanie.
(35) Dwie kobiety będą obracały żarna: jedną zabiorą, a druga pozostanie.
(36) (37) Gdzie, Panie? zapytali Go. A On powiedział: Gdziekolwiek będzie ciało, tam też zgromadzą się i sępy.
SZ:
(20) Pewnego razu faryzeusze zapytali Jezusa, kiedy nastanie królestwo Boże. - Królestwo Boże nadejdzie niezauważalnie - odpowiedział.
(21) - Nikt nie powie: "O tu, tu jest!" albo: "Jest tam!" Królestwo Boże jest bowiem pośród was.
(22) Później powiedział jeszcze uczniom: - Przyjdzie czas, że zapragniecie przywrócić choć jeden dzień, w którym Syn Człowieczy był z wami, ale już Go tu nie będzie.
(23) Będą wam mówili: "O, Mesjasz jest tam!" albo: "Tu się pojawił!", ale nie biegajcie i nie szukajcie Mnie.
(24) Gdy powtórnie przyjdę, będzie to tak widoczne, jak błyskawica na niebie.
(25) Lecz najpierw muszę wiele wycierpieć i być odrzucony przez ten naród.
(26) Świat będzie wtedy tak samo lekceważył Boże napomnienia, jak za czasów Noego.
(27) Ludzie jedli, pili, pobierali się - żyli tylko dla siebie, aż do dnia, w którym Noe wszedł do arki. Potem przyszedł potop i pochłonął wszystkich pozostałych.
(28) Będzie też tak, jak za czasów Lota.
Ludzie jak zwykle jedli, pili, kupowali, sprzedawali, uprawiali ziemię, budowali (29) - aż do dnia, gdy Lot opuścił grzeszną Sodomę. Wtedy na miasto spadł z nieba ogień z siarką i wszystkich wytracił.
(30) Tak samo będzie w czasie objawienia się Syna Człowieczego.
(31) Jeśli tego dnia ktoś będzie siedział na tarasie, niech nie wchodzi do domu, żeby zabrać swoje rzeczy. Jeśli ktoś będzie pracował w polu, niech również nie wraca domu.
(32) Przypomnijcie sobie, co spotkało żonę Lota.
(33) Kto stara się zachować swoje życie dla siebie, utraci je, a kto swe życie poświęci dla Mnie, ten je zachowa.
(34) Wiedzcie, że w noc mego powrotu z dwóch osób śpiących w jednym łóżku jedna będzie zabrana, a druga pozostanie.
(35) Dwie kobiety będą razem mieliły ziarno na mąkę: jedna z nich będzie zabrana, a druga pozostanie.
(36) Dwóch będzie na roli, jeden będzie zabrany, a drugi pozostawiony.
(37) - Panie, gdzie się to wszystko wydarzy? - zapytali uczniowie. - Gdzie jest padlina, tam gromadzą się sępy - odrzekł Jezus, używając przysłowia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz