wtorek, 17 marca 2020

Zbawienie jest suwerennym dziełem Boga

Niegocin 16-03-2020

Dlaczego Bóg w ogóle ratuje człowieka?


Czy dlatego, że jest on grzesznikiem
W takim wypadku, musiałby zbawić wszystkich ludzi,
ponieważ wszyscy są grzesznikami. 

Czy dlatego, że przychodzi on do Chrystusa? 
Żaden człowiek nie może przyjść do Niego
z wyjątkiem tych, których Ojciec pociągnie. 

Czy dlatego, że pokutuje
To Bóg daje opamiętanie, które prowadzi do życia.

Czy dlatego, że wierzy
Nikt nie może uwierzyć z wyjątkiem tych, którym jest to dane z góry. 

A może z tego powodu, że wytrwa on wiernie aż do końca? 
Czyżbyśmy byli zachowani w wierze przez własne wysiłki, a nie moc Boga? 

A może dostępujemy zbawienia z powodu chrztu
Nie - wielu zostaje zbawionych bez niego i wielu jest zgubionych będąc ochrzczonymi. 

Nie następuje to również z powodu odnowy życia - gdyby tak było, nowonarodzenie byłoby powinnością możliwą do spełnienia przez nasze wysiłki i wolę. 

Dzięki moralności
Przyjrzyj się dobrze - dla człowieka moralnego jest ono za trudne do osiągnięcia, 
a wielu skrajnie zdemoralizowanych ludzi zostaje zbawionych. 

Podstawą do obdarzenia wyróżniającą łaską jest suwerenność Boga: 

"Właśnie tak Ojcze, gdyż tak się tobie upodobało
Mat.11:26.



Czy Bóg jest stronniczy? 

Odpowiadam: czy nie ma On do tego prawa? 


Znowu zacytuję fragment z kazania Spurgeona p.t. "Królewski przywilej":

Pod względem duchowym również, przywilej ten należy do Boga. 
Z natury znajdujemy się pod potępieniem Prawa z powodu naszych grzechów. 

Jesteśmy jak przestępcy, którym udowodniono winę, osądzono i skazano, 
którym nie pozostaje już nic innego jak tylko śmierć. 
Do Boga jako Wielkiego Sędziego należy dopilnowanie, 
aby wyrok został wykonany lub aby zastosowane zostało prawo łaski,
w zależności od tego jak On zechce; 
i On chce abyśmy wiedzieli, 
że ta sprawa zależy od Jego ostatecznego upodobania

Już słyszę grzmot tego wyroku ponad głowami świata grzeszników. 

Mówi bowiem do Mojżesza: 
Zmiłuję się, nad kim się zmiłuję, 
a zlituję się, nad kim się zlituję’
(Rzym. 9:15). 


Jesteśmy ludźmi zamkniętymi w więzieniu, oczekującymi na śmierć z powodu swoich grzechów. 

Zależy wyłącznie od Boga, komu przebaczy, kogo zechce On do tego przeznaczyć. 
Nikt nie ma żadnego prawa, by żądać Jego łaski,
która musi być okazana jedynie na zasadzie przywileju,
ponieważ On jest Panem Bogiem miłosiernym i łaskawym
i ma upodobanie w usuwaniu przestępstwa i grzechu.

"Do Pana, Boga, należy uwolnienie od śmierci." (Ps.68:21)

Jest to doktryna, uważana przez Humanizm za niesmaczną,
niemniej jednak, ma być zachowana i nauczana,
że Bóg jest całkowicie suwerenny i działa tak jak chce

Nie można pozwolić, aby te słowa Apostoła Pawła zostały zapomniane: 

Człowieku! Nie mów w ten sposób! 
Kim jesteś, żeby krytykować Boga? 
Czy gliniany garnek może powiedzieć garncarzowi: 
Dlaczego mnie takim ulepiłeś?
(Rzym. 9:20). 

Pan nie może zrobić czegoś źle, Jego doskonała natura jest doskonała sama w sobie. 

W Jego przypadku: rex is lex - Król jest prawem".



Czy Bóg jest stronniczy? Z całą pewnością tak. 
Czy nie ma On do tego prawa? 

Czyż nie On będzie rozporządzał swoimi łaskami tak jak chce
i udzielał swoich darów tym, w których ma upodobanie? 

Czy jest rozsądne przypuszczać że Bóg,
który jest miłością, stworzył miliony stworzeń po to, 
aby były zgubione? 

Ale czyż nie jest napisane,
że Jego wybrani tworzą "resztkę" i jest ich "niewielu" 
w porównaniu z wielkimi tłumami, które umierają niezbawione. 

Odpowiadam: TO nie jest kwestia rozsądku, lecz objawienia


W Piśmie Świętym jest wiele rzeczy objawionych, które są przeciwne rozsądkowi

Czy myślenie, że Bóg miałby dać swego jednorodzonego Syna, 
aby umarł za grzeszników jest rozsądne

Rozsądek jest tutaj całkowicie wykluczony. 

I podobnie jest w wielu innych sprawach. 

Gdyby to od ciebie zależało, to czy pozwoliłbyś, 
aby twój najgorszy przeciwnik cierpiał całą wieczność? 
Jeżeli jesteś uczciwy, to szybko odpowiesz: Nie! 

Lecz Bóg postąpi tak ze swymi wrogami, i ten wyrok będzie sprawiedliwy 
bez względu na to, czy potrafimy rozpoznać Jego sprawiedliwość czy nie. 
Sędzia całej ziemi będzie czynił to, co w Jego oczach jest słuszne. 

Jak więc bardzo różni się cielesne rozumowanie od nauczania Pisma Świętego,
dotyczącego wiecznego potępienia! 


Jeszcze raz: Czy ktoś "śmiałby się" i "szydził" ze swojego najgorszego wroga,
gdyby ten, był surowo ukarany i stał przed nim całkowicie bezsilny, nie mogąc uciec przed karą? 

A jednak Pismo Święte dobitnie zapowiada,
że Bóg będzie "śmiał się" z klęski swych wrogów
i "drwił wtedy gdy ogarnie ich strach"
(Ps. 2:4, Przyp. 1:26). 

Czy twój rozum może pogodzić to z twoim poznaniem Boga? 

Znowu mówię: jeśli jesteś szczerym, musisz odpowiedzieć: Nie! 

Dlaczego więc paple się tak głośno i krzykliwie
o bezsensowności Odrzucenia (grzesznika) i Bożej absolutnej Suwerenności w zbawianiu? 

Doprawdy, Boże drogi bardzo różnią się od naszych. 
Rozpoznaj zatem całkowitą głupotę człowieka, 
który próbuje wypowiadać się odnośnie rozsądku lub braku rozsądku
czynów i sposobów postępowania Boga Najwyższego.


A.Pink (fragment z Świętość Boga - skrót mój)

Brak komentarzy: